ثبت ۶ اثر همدان در فهرست آثار ملی 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت شش اثر از استان همدان در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

محسن معصوم‌علیزاده با برشمردن اهمیت قرارگیری آثار استان همدان در فهرست ملی ایران گفت: یکی از راه‌های حفاظت از میراث، ثبت آثار ارزشمند به لحاظ تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی است.

او گفت: آثاری که ثبت و معرفی می‌شوند نه تنها منجر به جذب گردشگر و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود بلکه شأن و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در جوامع بین‌المللی ارتقاء می‌دهد.

حمیدرضا حیدری، سرپرست معاونت میراثفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان استان نیز گفت: خانه مرحوم پرویز اذکایی، سرای جلدی‌ها، مسجد خاتم الانبیاء قصابان، عمارت کلاه فرنگی و مسجد صاحب الزمان (عج) روستای پریدر و امامزاده خاتون شهرستان ملایر آثار شده پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در فهرست آثار ملی ایران بودند.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: توسعه گردشگری بهترین مسیر برای پیشرفت اقتصادی یک منطقه است و امکان دست‌یابی به توسعه پایدار و همه‌جانبه در مناطق دارای ظرفیت رشد مانند همدان را فراهم می‌آورد.

امیررضا یوسفیان گفت: جهانی شدن هر اثر فرصتی برای دستیابی به رشد متوازن و توسعه پایدار در بستر گردشگری است که با ورود گردشگران برای بازدید اثر ثبت شده، کسب و کار‌های کوچک و بزرگ محلی مرتبط با خدمات گردشگری شکل می‌گیرد و افزایش اشتغال را به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.